De toate · De zi cu zi · Experiente

Ce ai face dacă nu ar trebui să te gândești (doar) la bani?

Când te lovește inspirația în ratb, pe final de zi, cu stomacul chiorțăind a foame și cu lecția la Duolingo pe ziua respectivă nefăcută, tot ce îți rămâne de făcut e sa notezi rapido rapido pe unde oi putea toate aceste gânduri creatoare și pline de înțelepciune.

Pentru ca pregătesc un articol despre sport care se va întind pe o perioada de observație de câteva luni, ca să știm o treaba, o premisă și o concluzie și deci care va sa vie, între timp, din puțul gândirii a izvorât alta idee.
Aceasta fiind, ce ai face dacă banii nu ar fi o problemă? Ce ai face dacă nu ar mai trebui sa îți faci un program special după munca pentru a îți împlini pasiunile și plăcerile și ai putea face asta oricând? Oricând însemnând anytime from 9 to 5, fără a mai fi limitat de intervalul asta 90% static.
Și pentru ca nu știu ce fac alții, deci nu știu ce faceți voi și nici ce v-ar plăcea (de aceea vă sfătuiesc cu încredere să folosiți secțiunea de comentarii) vă voi scrie aici ce aș face eu dacă de mâine nu as mai merge la birou, la jobul actual.
Luni dimineață, the smell of a fresh new start. Cred că prima bincuvântare ca sa zic așa ar fi trezitul dupa ora 6 AM, să zic un 8, 8 și un pic din motive de .. decență și why not, sănătate. La ora asta ar trebui sa fiu ok, numa bine, odihnită, gata pentru micul dejun.
Și ce plăcere este să fac micul dejun, nu să-l cumpăr pe repede înainte, la pachet cu mâncat pe repede înainte. Deci două ouă trase în tigaie sau poșate, cu o mică sălățică on the side, cu mirosul de freshly made coffee care-mi umple nările și sufletul de bucurie. Add some extra milk si gata masa. Deși nu mă lălăi o mie de ani pentru micul dejun, îmi place să ignor ușor timpul în momente de genul ăsta.
20170528_093323.jpg
Fav mic dejun
Cu burta pusă la cale, what to do, what to do?
Sport? Not so fast, dacă nu vrei să scoți repede ce tocmai ai mâncat, mai bine un pic mai tarziu. Deci pentru un moment de respiro și de asimilare a micului dejun, mie mi-ar plăcea să continui dimineața cu un citit. Una din cele mai odioase acitivități as a kid, as a student, cititul – este acum un lucru care imi place. Dar să ne întelegem, citit ce vreau eu și nu ce vor alții. Cred că asta era buba în școală; că mă plictiseam teribil citind programa vieții. Am scris într-un articol nu de mult, că am obiceiul să încep mai multe lucruri pentru că mă plictisesc sau sunt momente când nu am dispoziție pentru un anumit text. E bine să ai alternative. Și nu aveam acest lux în școală, la cât de multe cerințe erau și încă sunt, pentru toate materiile. O oră de citit pare numai bine, scap un pic din cotidian, fie că am o carte de ficțiune sau de autodezvoltare.
Și pentru că o activitate plăcută nu vine niciodată singură, pe lista de daily to dos, se înscrie și Duolingo – cea mai utilă app de învățat și exersat o limbă străină. Forte useful dacă nu găsești profesori pentru o anumită limbă, sau costă o mică avere dacă îi găsești sau doar pentru a trece de faza de începător, habarnist. Eu am început să folosesc aplicația pentru a nu uita partea de începători de la olandeză și pentru a învăța spaniola dupa expriența Mexic, în care a fost mai simplu cu vorbit spaniola din telenovele decât orice engleză. So far so good, cu spaniola am înaintat binișor având în vedere că e simplu pentru noi românii să învățăm limbi înrudinte, iar olandeza e pe minus * hahaha, mă fac că plouă *, must fix that. O sesiune pe Duolingo poate dura zilnic conform tiparului de învățare ales, dar în general, nu mai mult de 15 minute – ce e peste, e într-adevăr un câștig, totuși scopul aplicației este ca utilizatorul să exerseze zilnic și cel mai probabil, nu tot timpul ai chef de lecții lungi.
cândva în parc
cândva în parc, not the best pose, but getting there
Acum că partea de self study e acoperită, mâncarea e așezată, partea de sport must kick in. Fie că aleg stretching sau o repriză serioasă de cardio, nu am făcut de foarte mult timp mișcare până în ora 5 și am o bănuială că nu e tocmai rău. Pentru zilele de după birou, ca să compensez totuși ora înaintată, faptul că fac mișcare în aer liber (când vremea nu e căcăcioasă) este cea mai bună treabă lately.
Și pentru că banii nu ne cad din cer, ăsta e momentul când ceva treaba ar trebui făcută – fie că de la birou, fie că din vârful patului, job-ul ideal ar fi ideal dacă s-ar putea accesa de oriunde. Și ce merge mai bine lângă laptop sau desktop decât un pahar sau cană de cappuccino, cremos, să te ungă pe suflet și să îti dea un boost de .. idei.
Sigur, tutror sau cel puțin multora dintre noi ne-ar plăcea să avem un business propriu, să alergăm dintr-o parte în alta pentru ceva ce ne face plăcere și să scăpăm de conceptul de multinațională; dar între timp, mie mi-ar plăcea dacă aș reuși să integrez în programul meu zilnic măcar o parte din pașii de mai sus.
Bonus, 30 de minute pentru un make-up simplu si de efect, după micul dejun ar fi de-a dreptul genial. 🙂 Plus că, după ora 8 dimineața și lumina e mai bună. Da, da, lumina aia în care vezi fiecare por, coș, fiecare firicel de păr.
Între timp, azi e duminică, pe final de dimineață și pe final de cană de cafea de dimineață, așa că mă pregătesc să mă bucur de o zi cu soare și de ziua asta liberă. Mă duc să mă măzgălesc pe față și să-mi pun rochița și opincile-n picioare căci urmează o tură prin oraș și some family time.
Read you later!
Ana
Leave a Reply

