De toate · Experiente

De la internet citire – la ce mă mai uit pe www

Nu știu cum sunt alții dar când mă plictisesc teribil și am tableta în fața ochilor, nu  mă opresc până nu găsesc ceva mișto în toată lumea asta mare.

Cel mai rapid arunc un ochi pe YT și trec tab-ul de trending pentru că tot ce gasesc aici de obicei sunt melodii rulate si răsrulate pe radio, manele, hau hau, bahaos, cururi și țâțe overexposed, alunelu, alunelu, hai la joc și pițipoancă parcată ilegal nu știu pe unde. Și nu vorbesc de cine știe când, fix acum când am deschis YT asta am gasit pe cele mai vizionate chestii. Și pe lângă tab-ul de abonamente la diverse canale îmi mai rămâne doar butonul de home în care mai pot găsi diverse.

Zilele trecute am dat un search dupa termenul ‘comics’ și printre diverse melodii si review-uri, am zărit cu multe, multe vizualizări canalul ăsta. Să vezi un video despre cum a desenat unu’ un cartoon că are aproape DOUĂ MILIOANE de vizualizări e cel putin intrigant. Ce sa tot zică nenicul ăsta ca să faca atâția oameni să dea click?

Și ăv cors ca am dat si eu click. Și se deschide video-ul. Și rulează. Și rulează. Și rulează. Și e funny. Vorbim despre un adolescent care face bani din YT pentru că desenează și povestește întâmplări din viața lui, folosind un cartoon, ușor animat; măi dar povestește așa simplu și catchy că mi-e imposibil când ma duc la baie, cand fac ceva de mâncare sau când spal vasele – mint, că mai multe spală hazbănd, dar pentru acele câteva dăți când le spăl eu – mi-e greu să nu îi dau play. Și mă face să râd, sau măcaaaaar să zâmbesc.

Sunt multe dăți când vreau să scriu pe blog sau să fac orice altceva, curățenie, să muncesc sau uatevăr când caut o muzică bună de pus acolo în surdină, de ambient. Și așa am descoperit si câteva mixuri relaxante. Dă clic aici, aici, dincolo și în partea astalaltă.

Tot într-un scroll frenetic am găsit-o si pe AnneMarie acum vreo doi ani. Știu că atunci când mă uitam la ea, hazbănd mă întreba râzând la ce mă tot uit. Și i-am zis că îmi place de fata asta că nu e pisicoasă și doar despre un lucru. Nu ca canalele de beauty, când mă plictisesc teribil să văd ori aceleasi review-uri, ori aceleași spoieli .. și bottom line nimic fun și personal. Dacă vreți să vedeți niște content moldovenesc plimbat prin Bucuresti, Alba și Cluj mergeți pe canalul ei – acum și în englezki.

Chestii mișto am descoperit când se uita hazbănd la diverse – tehnologie, comics, filme.

Cred ca tooaaată lume din ziua de azi știe de Ted si TedEx și-s multe filmulețe încărcate pe canalul lor de YT. Nouă ne-a plăcut și am revăzut-o pe o tanti care ne zicea cum s-a dat ea drept altă persoană la interviu și cum nu-și găsea locul după ce a luat interviul. Altă persoană adică un fel de better self, nu altă-altă persoană. U get the point. :)) Și cum s-a dus ea la noul loc de muncă, se simțea cu musca pe căciulă că parcă nu are ce căuta acolo; ca e underqualified, că i-a păcălit pe angajatori. Și ce a ajutat-o pentru a trece peste frica asta, că nu e cea mai bună, au fost niște ‘mantre’ și niște poziții de putere, pe care avea grijă să le practice mereu .. în baie. Siiiigur ați auzit, dacă nu de ea, ați auzit despre subiectul despre care vorbeste ea. Detalii icișa.

Pe la începuturile internetului, era Yahoo, messenger, dar și în prezent țin minte că mi-am făcut și eu ca tot omul o adresa de mail. La vremea aia nu avea cine stie inspiratie și ani buni după, am folosit acea adresă cu un nume reprezentativ. Adică, ce mi-a dat mie prin cap a fost să-l alaturez numelui meu liceul pe care-l urmam, frumos, cu acronime. Suuuuper. Minunat. Și când am început să practic și internet surfingul mai cu încredere am început să ma abonez la toate prostiile vieții; câteodata cu băgare de seamă, alteori pe repede-nainte, next, next, I agree & accept terms & conditions sau am citit și accept termenii și condițiile (yeah right!). Și pe lângă newsletterurile cu bluzițe, fustițe, câine, pisici și nu mai stiu ce, zbang primeam și un mail cu un subiect palpitant. Din seria cum sa faci bani pe net stând degeaba, toate oportunitățile pământului au trecut prin fața și mânile nostre și de aia nu suntem noi bogați. Că i-am refuzat pe ăia care ne ziceau ca dacă le transferam 10, 100, 500 dolari, ne trimit ei nuș ce și face și mai mulți bani. Scam-urile astea mergeau cu select all direct in bin, dar mereu mă gândeam dacă există cineva care chiar le răspunde spammerilor ăstora sau mai rău, care chiar se încurcă cu ei. Acum, eu nu le-am scris niciodată înapoi, dar nenicul ăsta a abordat altfel situația.

Pe alții ca Jenna Marbles sau Gigi gorgeous nici nu are rost să-i .. detaliez aici, măcar de curiozitate și tot cred că ați dat click să vedeti ce le poate pelea.

Tot când mă plictisesc sau când vreau ceva ușurel de vizionat, caut în search unul dintre talk-showurile americănești, fie Ellen, fie Jimmy Kimmel ori Jimmy Fallon. Mai toate invita celebrități și fac cu ei joculețe care mai de care mai tâmpite, merg la fix cu garnitură de carne și sos de iaurt. Adică mă mai uit la ei și când mănânc. You know, ca să intre mai bine mâncarea. 🙂

Pentru ceva mai mult, cu grafică bună și documentary like, ză diăr hazbănd mi-i i-a arătat pe ăștia de la Kurzgesagt – In a Nutshell. Un exemplu de video that went viral e ăsta. Un exemplu care ne-a plăcut nouă este ăstalalt part 1 șiiiii part 2. Cum să ai 4 milioane de vizualizări? Oa! Daca sunteți puși pe panaramă, ganja, prosteală și fun am și o propunere .. nu chiar indecentă, check it out here.

Și cam asta îmi vine în cap acum. Probabil o sa fac mai multe postări de genul ăsta pe măsură ce descopăr lucruri noi și fun sau măcar worth watching.

 

Checking back soon,

Ana

 

Leave a Reply

