wedding

Seria Wedding, episodul 1 – Locatia

Cum sa te apuci sa scrii un articol care era DUE de 1000 de ani? Se ia niste vreme rece, cu vant si ploaie, se da Anei cinci zile pe saptamana si rezulta o mucioasa. Se mai ia un sot cu frisoane si raceala care sade de-a dreapta-mi, o cana cu prafuri dizolvate in apa calduta – se beau si se puna mana pe tastatura la ore tarzii in noapte. Ee? Nimic mai glamorous.

Si totusi, ma gandesc de ceva vreme la o serie legata de organizarea nuntii, experienta prin care am trecut recent si care a insemnat ceva eforturi organizatorice. Si desi nu mi-am notat nimic in momentele cheie, sper ca memoria-mi va fi aliat de nadejde sa impart cu tine, cu voi, un sfat, o experienta, o treaba.

Printre comenzi online de ghiozdane si botine, ma bantuia fantoma scrisului pe blog. Bine ca de belit ochii pe net am vreme, dar de incropit articole nu!

De multe ori ma gandeam cum as incepe sa scriu diverse, dar de la mana pan’ la gura e cale luuunga. Asa ca, potolita de o vreme mai putin prietenoasa si de o raceala in curs, ce-mi mai ramane de facut este sa feel the creative juices (cred ca de la prafuri mi se trage, desi doamna de la farmacie m-a asigurat ca nu dau senzatii tari sau de somnolenta :)).

 

Anyway, dupa episodul ‘Logodna‘ a urmat un gand care a sunat cam asa: ‘A ce bine ca nu ma marit la anul! Peste dooooi..’, asa cu o usoara lehamite si cu mintea deja la partea administrativa & logistica. But of course ca planul de acasa nu se potriveste cu al’ de la piata, asa ca dupa ce nasii ne-au facut o schema de joc 4-4-2 a rezultat un 2-4-0-9-1-6. Adica un douspatru(yes, I know ca se scrie douazecisipatru) septembrie dooamiisaispe, adica less than a year de la momentul in care am zis ca facem treaba treaba.

Prima treaba de pe musai list-ul nostru a fost sa gasim o locatie dupa gustul si asemanarea noastra. Din fericire pentru noi, aici nu am pierdut prea mult timp si nu am incercat in prea multe locuri doar-doar sa iasa ceva. Nu, noi stiam din capul locului ce NU vrem, iar cu asta in minte, am selectat doua locuri, but to be honest, viabil era doar unul.

Da, am fost la un targ de nunti; but just one. Oricand auzeam pe la radio reclame la targurile de nunti imi veneau in minte numai oameni agitati, multa targuiala si in general, nu chestii faine. Insa, singurul targ la care am fost ne-a ajutat cu gasirea locatiei, care era inca in constructie la momentul prezentarii ofertei, ce-i drept, cam 80% finalizat; asa ca am considerat gradul de risc ca fiind acceptabil pentru a continua discutiile cu ei.

Ca sa definitivez partea cu targul: da, e de mers la el; macar la unul, macar sa va faceti o idee. Nu ai nimic de pierdut, partea buna la astfel de expozitii este ca se aduna toti cei implicati in organizarea evenimentului; localuri, sunet, foto, video si alte briz-brizuri si, la ce oferta e, macar unul va fi pe gustul tau. Daca mi se pare ca se profita de miri? But of course! .. La ce nu se profita de viitori miri? Targurile sunt doar cu taxa de intrare (minim 30lei si fara bon fiscal, pentru ca de ce nu? haha!) si overall, pentru o noapte de dans si bautura cu mancare, meniurile de nunta incep de la 250lei, cel mai chel si basic posibil. Si cum toti ne dorim la eveiment ca totul sa fie frumos si eventual sa aduca un + fata de evenimentele de accelasi gen, vei plusa. Important e sa nu te lasi dus de val. Pana la urma, fita fitelor, but come on, este o noapte, o nunta; nu e ca si cand nunta ta e the shit. Este o petrecere si atat. Pentru mine a fost important sa pastrez proportiile, sa am un reality check now and then, ca sa nu justific orice pret cu scuza pe care o aud peste tot ‘ma marit, pot sa iau nush ce mai scump’ – is it really worth it? Si, cu adevarat, invitatii mei se vor bucura sau vor aprecia chestia asta? Cam asta a fost perspectiva noastra. E clar ca au fost chestii pe care am insistat si am plusat, iar altele pe care nu.

Pentru ca am mentionat de alegerea localului, sa termin o data ideea! Ce a contat pentru noi a fost sa avem spatiu in sala, sa nu arate babesc sau uzat, locatia sa fie in oras, usor de ajuns si fara vedere la podul Pipera sau alte creatii arhitecturale deosebite. Noi am dorit ca invitatii sa plateasca o cursa rezonabila la taxi, fara mofturi extra-urbane; sau, sa poata ajunge pe jos ori cu metroul la petrecere. Si am gasit ceva cu spatiu mult, fara senzatia apasatoare data de cladirile de beton care stau sa te inghita si, spatiul asta a fost Magic Place Events din Crangasi . Cand ma gandesc cum arata cand am batut palma cu organizatorul, adica in decembrie 2015 si cum arata in septembrie 2016 pot sa zic ca a meritat si ca a fost ce imi doream. Zici ca cine stie pentru ce voiam atat de mult spatiu.. ca doar nu zburdam pe campii! E important sa mentionez ca ne-am dorit sa fie totul cat mai personal, oarecum privat. Nu am fost noi prea fani sa ne amestecam cu alte petreceri si, de obicei in locatiile de gen au loc mai multe petreceri concomitent, iar oamenii dau nas in nas unii cu altii, de la petrecerea 1 la petrecerea 2, 3 si tot asa. Nu zic ca ar fi ceva in neregula, e vorba de preferinte – iar noi am preferat sa nu. Salile diferite cu lobby-uri individuale si baile proprii au validat locatia. Bine de stiut la capitolul $$ este ca nu am rezonat cu chirii peste pretul meniului; locatiile de gen le-am scos de pe lista de vizionari inca de la inceput. Oricum preturile sunt suficient de ajustate de rata mondenitatii si popularitatii localului, cat sa nu fie nevoie de o alta taxa exasperanta. Vei vedea pe parcurs ca orice serviciu simplu si cu gust costa, uneori de te indoaie.

Si da, locatia este musai de ales inainte de toate. Caci daca locatie nu eeee, nimic nu eeeee.. 🙂 And you know how this goes, trebe cautat cu ceva luni bune inainte daca esti pretentioasa la data sau alte lucruri. Noi nu am tinut de vreo data si am stiut ca ne dorim sa facem treaba asta toamna. Sunt sanse sa ploua in orice, dar absolut orice sezon, deci nu ne-a bazat pe lucruri pe care nu le putem controla. Da, voiam toamna ca sa fie o leaca mai racoare, insa vremea efectiva nu a reprezentat un gand dominant. Ce-i drept, vremea s-a racit brusc si destul de mult in apropierea evenimentului si am avut ceva emotii cu prognoza, insa we hoped for the best and prepared for the worst. Asa ca, ce sa vezi, a fost soare si cald, numai bine de  cald. GG vreme! 😉

Si cu asta cred ca pot sa ma bag sub patura si sa solidarizez cu racitul meu in timp ce va las cu gandurile de mai sus. Asadar, azi am bifat topicul numarul 1, locatia. Si am presarat niste detalii despre vreme.

Ne citim,

Ana

Leave a Reply

