Experiente

Uber in Romania. Everyone’s private driver – my thoughts

Make good money driving – asta e sloganul Uber.

Good money – eu stiu? Nu fac Uber, doar il folosesc, asa ca date exacte nu am. Insa din discutiile cu soferii intelege ca da, se fac bani.

Nu am precizat cine, ce e Uber asta si totusi ma gandesc ca pana la ora asta sunt prea putini care sa nu mai stie despre acest serviciu de transport, de genul taxi sau car sharing. Uber este o aplicatie aferenta unui serviciu de transport, aplicatie care are marele avantaj ca se leaga la cardul celui care si-o instaleaza. Astfel, persoana respectiva poate chema o masina (la fel ca pe aplicatiile de taxi) si la finalul cursei banii se vor debita direct in contul sau. Fara griji de bani scosi, marut sau bacsis. Where have you been all my life? 🙂

Ce are asa special fata de taxi-ul nostru cel de toate zilele, de la coltul blocului? Pentru mine beneficiile sunt destule, dezavantajele fiind aproape inexistente.

First of all, banii! Nu mai stau cu grija lor – nu obisnuiesc sa car teancuri de bancnote sau cash de orice fel, singurele momente cand fac asta este cand stiu in mod specific pentru ce scot. Nu mai suspectez soferul ca ma minte cand imi spune ca nu are rest sa-mi dea sau cand decide el exact cat rest are :). Exista o dovada a serviciului prestat, chitanta fiind emisa si transmisa pe adresa de mail precizata la deschiderea contului Uber – deci pentru aceia dintre noi care ne decontam la angajator, avem posibilitatea de a ni se restitui intreaga suma cheltuita. Yey!

Al doilea aspect important, siguranta. In momentul in care lansez comanda pentru o masina vad exact cine si cand vine –  cu numele, numarul masinii si un numar de telefon. Better safe than sorry!

Thirdly, “personalul”. Ma gandeam intr-o zi cum ar fi sa ma intalnesc cu cineva cunoscut – se prea poate. Treaba e in felul urmator: ai masina si ceva timp la dispozitie de pierdut prin oras? Super! Atunci aplica pentru a fi sofer Uber. Din cate am inteles, un cazier curat si amenzi putine (sau deloc) fac din oricine candidatul ideal. Am mers cu oameni diversi, cu bun simt, unii tacuti, unii amuzanti, unii usor agitati .. insa niciunul nu m-a zapacit ca el vrea sa fumeze sau ca vrea sa ia pe nu stiu cine in drumul nostru, sau mai bine zis in drumul meu. Da, am avut multe intamplari neplacute folosind taxi-ul obisnuit si stiu ca nu sunt printre putinii ci chiar printre multii. Asa ca mi-am propus sa nu mai folosesc serviciul clasic pana cand soferii nu-si revin; pana nu cad de undeva de unde cred ei ca au urcat si nu se izbesc o data de podea ca sa se trezeasca la realitate. La realitatea ca ei sunt acolo sa presteze un serviciu, sa se comporte decent, civilizat si sa nu agaseze pasagerul.

Revenind, o a patra caracteristica a acestei aplicatii este faptul ca se poate imparti calatoria intre pasageri, daca acestia au amandoi conturi la Uber. In felul asta, nu mai stam la fel, cu bani scosi, stai ca n-am sa-ti dau rest, stai ca raman dator, si alte povesti nemuritoare.  Banii se vor trage de pe cardurile celor doi participanti implicati in calatorie. Simplu si la obiect.

But of course ca am intalnit .. nu romani fericiti, ci soferi mai putin pe placul meu. Si aici nu ma refer la cazurile cand cineva este prea vorbaret ci la ceva mai serios – de pilda, intr-o dimineata, sa fi fost vreo 7 si un pic, un tanar era cam agitat  incat la coborare eram in stare sa iau pamantul in brate, doar pentru ca am ajuns intregi la destinatie. That kind of shit I mean – cand specifici ca nu e graba, in incercarea de a-l mai domoli si el face de capul lui – pe banii si sanatatea ta (psihica si fizica)  :).

Ce mi-a mai placut la Uber este faptul ca, o data inrolat in aplicatie, ti se ofera un cod, care dat mai departe asigura o calatorie gratuita intr-o anumita limita (de curand era vreo 20 lei). Surpriza vine cand o persoana noua isi face cont cu codul tau – tu vei primi la randu-ti o cursa gratuita. How cool is that? It’s a win win situation. Ma si mir de ce se mai promoveaza altfel, asta-i cea mai buna promovare. Iti da posiblitatea sa incerci un serviciu ca sa te convingi de calitatea sa, bun chiar si pentru cei mai reticenti dintre noi.

Screenshot_2016-02-05-15-42-11
Ai treaba pana nu stiu unde si n-ai cu ce sa mergi? Incearca Uber – gratis prima cursa daca folosesti codul de mai sus.

 

Si pentru cei mai pretentiosi dintre noi exista o veste buna : Uber are masini “de lux”, sau macar din gamele premium. Evident, tariful creste, insa atat Uber X(normal), cat si cel select au preturi decente pentru ce ofera; 1.65 lei/km vs 2.45 lei/km. Bate si Black Cab – alt serviciu premium de transport.

Pe langa tot ce am scris mai sus, Uber are diverse oferte din cand in cand – discounturi la curse, ca sa te incurajeze sa tot folosesti serviciul lor – asta nu poate decat sa ma bucure. Ca sa nu mai zic de customer service-ul lor – de fiecare data am primit raspuns edificator la nelamuririle mele si compensari de sume sub forma de credit in aplicatie, daca am avut neplaceri. GG Uber!

As fi dornica sa citesc povesti funny din taxi sau Uber – do share daca aveti. Nu strica o portie de ras. 🙂

Ne citim curand!

Ana

 

Leave a Reply

